Jalgratta ajalugu Eesti vaates
- Jooksuratas ja muud varajased jalgratta eellased (enne 1880) - reeglina olid nad meelelahutusesemed ja neid oli vähe
- Ämblik ehk kõrgratas (1880.-90. aastad) - oli võimalik sõita, aga see oli üsna ohtlik
- Võrdse suurusega ratastega jalgratta teke (ca 1890) - sõitmine muutus mugavamaks ja ohutuks
- Jalgratas 1900.-10. aastatel - rattaid oli, aga nad olid võrdlemisi kallid
- Kardaanveoga rattad - levik jäi väga väikesearvuliseks
- Jalgratas 1920. aastatel - importrattad ning väga suur hulk kohalikke väiketootjaid
- Jalgratas 1930. aastatel - alates kümnendi keskpaigast Eesti suurtootjad
- Vedrustus jalgratastel - oli olemas väga vara, aga üksikutel ratastel
- Käigud jalgratastel - sõja eel olid üksikutel, rohkem hakkasid levima alles 1950.-60. aastatel
- Eriotstarbelised jalgrattad - kaubaveorattad, raudteejalgrattad (reeglina enne 1940.a.)
- Jalgratas 1940-44, nõukogude aja algul ning Teises maailmasõjas - Eestisse jäi hulk Saksa sõjaväerattaid
- Jalgrattad 1940. aastate lõpul - suur hulk Saksa reparatsioonirattaid
- Jalgratas 1950. aastatel - Riia tehase rataste kuldaeg
- Abimootoriga jalgrattad - väiksemas mahus juba sõja eel, masslevik alates 1957.a.
- Jalgratas 1960.-80. aastatel - nõukogude aja tüüpilised jalgrattad
- Matka- ja sportrattad - käikudega rattad Turist, Sputnik, Start-Šossee
- Laste- ja noorterattad - Ereliukas, Školnik, "kokkupandav", Saljut