RattadAbimootoriga rattadJalgratas 1929.a. abimootoriga ÖWA

Jalgratas 1929. aasta abimootoriga ÖWA

illustratsioonAustrias asuv tehas Österreichischen Werke Arsenal hakkas peale Esimest maailmasõda valmistama jalgratta abimootorite komplekte. ÖWA abimootor turustati koos esiratta ja abikahvliga, kusjuures mootor oli valmistatud ühes tükis esiratta rummuga - ühel pool asusid väntvõll-silinder, teisel pool aga elektrisüsteem. Mootori kubatuuriks oli 81,6 cm3 ja selle võimsuseks oli 1 hobujõud. Omapärane oli mootori süüde - kõrgepingesüsteem puudus, silindris asusid kontaktid, mida lahutas kolb ülemises asendis. misjärel tekkis süütamiseks vajalik säde.

Paak asus kahvli ülaosas. Sidur puudus, sõidu alustamiseks avade dekompressiooniklapp, mis suleti peale teatud kiiruse saavutamist. Mootori juhtimine käis kahe leistangil asuva kangi abil - üks oli dekompresioon, teine aga "gaas".

Mootori paigaldamiseks jalgrattale tuli sellelt eemaldada esiratas ja -porilaud ning selle asemele kinnitada abimootorikomplekt.

Konkreetne abimootor seerianumbriga 10322 on valmistatud 1929. aastal, küllaltki tootmisperioodi lõpul. Siis jõudsid ÖWA-mootorid ka müüki Eestisse.